راهنمای سایت

دوره‌های آموزشی

  • دوره آموزش تجارت الکترونیک
  • دوره آموزش مدیریتی
  • دوره آموزش مالیاتی
  • دوره آموزش شبکه
  • دوره آموزش تعمیرات سخت‌افزار
  • دوره آموزش تعمیرات لپ‌تاپ

رسیدگی به شکایات

شرح وظایف

ماده ۵. وظیفه کمیسیون رسیدگی به شکایات، رسیدگی به شکایات خریداران و مصرف کنندگان و گزارش بازرسان و ناظران موضوع ماده ۵۲ قانون می باشد که از طریق اتحادیه به کمیسیون ارجاع می گردد.

ماده ۶. ترتیب رسیدگی در کمیسیون رسیدگی به شکایات:

۱. کلیه اشخاص می توانند شکایت و یا گزارش خود را در مورد تخلفات صنفی، به اتحادیه مربوط اعلام نمایند. اتحادیه موظف است موضوع را ظرف مهلت دو روز کاری رسیدگی و به کمیسیون مذکور ارجاع نماید.

۲. کمیسیون رسیدگی به شکایات موظف است ظرف مدت یک هفته شکایات دریافتی را با حضور شاکی و متشاکی مورد رسیدگی قرار داده و نظر خود را طی یک هفته به اتحادیه برای اقدامات قانونی اعلام نماید.

۳. اتحادیه موظف است حداکثر ظرف مدت سه روز کاری شکایت دریافتی و نظر کمیسیون را مورد بررسی قرار داده و در صورت احراز عدم تخلف فرد صنفی، یا انصراف شاکی، با اعلام مراتب، پرونده را مختومه نماید. و در صورت احراز تخلف و یا اعتراض شاکی، پرونده را از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی و یا ادارات تابعه آن در شهرستان ها برای رسیدگی ارسال نماید.

اعضای کمیسیون

رحمان دیانت

نايب رئیس دوم

ولی‌الله شهابیان

خزانه دار

مرتضی میرزائیان

سمت

علی خلخالی

نایب رییس اول

حسین توفیقی

سمت

جستجو

پیوندها